Just asking…

January 1, 2009

Questions

Is it worth it

To die for the world

In a war which cannot be won?

Is it worth it

To forsake my identity

Surrender to death

Drowning in fears

Bleeding hearts

And losing ground?

How can I know

what’s true or just a lie

I was never told

for what it’s worth to fight

how can I stop the pain inside

or forget the worries

the cruelty of life

shall I surrender

or fight till the end

to be alive?

CLOSE

close your eyes

and forget the

war

pain

fears

misery

poverty

screaming

in the world

and believe in

trustworthiness

happiness

dreams

peace

love

joy

as you’re

supposed to.

Advertisements

2 Responses to “Just asking…”

  1. Benni said

    Irgendwie ruft die Zeilenanordnung in mir Assoziationen zu einer Fliegerbombe hervor ;_; .

    Der Text gefällt mir jedenfalls sehr (vor allem, weil ich ihn vollständig verstehe \o/ ), ich finde auch die vielen Motive und Stilblumen richtig klasse und gerade die Polarität in ‘Close’ ist unheimlich brillant.
    Ich find’s toll!

    Übrigens auch hier nochmal ganz lieben Dank für die SdT, ich werd mich sobald die BeLL fertig ist drübermachen, das ist wirklich eine unheimliche Hilfe =3 .

  2. taohuayuan said

    “SdT, ich werd mich sobald die BeLL fertig ist drübermachen, das ist wirklich eine unheimliche Hilfe”
    Dann will ich aber auch deine Lösungen und Antworten auf die Teilaufgaben sehen 😛 – letztendlich kann man ja die Wort-für-Wort-Übersetzung mit der “richtigen” Übersetzung vergleichen und sich sagen “Das ergibt schon Sinn.”, aber gelernt hatman dabei nichts!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: